Esittelyt

10. tammikuuta 2015

Tavoitteita vuodelle 2015

Joka ikinen vuosi asetan tavoitteita itseäni varten. Sillä ratsastuksessa kiehtoo, ainakin minua, ainainen kehittyminen. Tapahtuipa se hitaasti tai nopeasti aina pystyy parantamaan. Ja mikä sen parempaa kun huomaa päässeensä eteenpäin tavoitteidensa avulla. Mulla toki suurin osa tavoitteista on jäänyt toteuttamatta, mutta niitä on silti kiva asettaa kunhan niitä ei ota ihan liian tosissaan.
 Tätä postausta saavat värittää ihanan kesäiset kuvat Riilahdesta. Ikävä tota paikkaa ja niitä ihmisiä! Joten terkkuja jos joku sieltä lukee tämän!

Tänä vuonna haluan:

Oppia lisää erilaisilla hevosilla (ja poneilla) ratsastamisesta.
Tämä ei tarvitse varmaankaan enempää selittelyä.



Parantaa istuntaani.
Erityisesti käsieni asentoa, sillä käteni laskee aivan liian usein liian alas tahtomattani ja tietämättäni. Lisäksi katseenikin kaipaisia parannusta sillä alla olevani otuksen niskahihna ja korvat ovat aivan liian kiinnostavia. Tarvitsisin myös enemmän rentoutta istuntaani. Istun aika rentona kun muistan muistuttaa itseäni siitä, mutta joskus jännitän itseäni aivan liikaa.



Saada enemmän rutiinia esteille.
En hyppää paljoa. Sen voin sanoa. Viime syksynkin aikana hyppäsin kait kerran, joten mun taitoni esteillä on vähän sen mukainen. Haluaisin saada enemmän rutiinia hyppäämiseen ja parantaa estesilmääni sillä minä jos kuka on surkea näkemään ponnistuskohtia ja sovittamaan askeleita.



Löytää jonkun kivan treenikaverin.

Joku hevonen (tai poni) joka veisi mua eteenpäin ja opettaisi mulle uutta. Omaa en voi saada, sen tiedän jo ennestään, mutta joku vuokrattava, liikutettava yms. olisi tosi kiva. Mistä sellainen sitten löytyy? No katsotaan...

Suorittaa sen iänikuisen B-merkin!
Tämä on pyörinyt täällä ihan liian kauan, mutta en aio luovuttaa. Ehkä tilaisuus tämän suorittamiseen tulee tai sitten ei.

Hypätä maastoesteitä.
Se on niin parasta! Ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan pääsenkin kesällä niitä hyppimään.


SEKÄ! Pestä/pyyhkäistä jokaisen ratsuni suitset aina kun olen ratsastanut!

ps. Jos keksin myöhemmin lisää tavoitteita niin lisään niitä sitten tähän postaukseen.
pps. Tämän viikon ratsasteluista tulee postausta kunhan saan vähän kuvia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti