Esittelyt

19. tammikuuta 2015

2 x Ramona!

 Kaksi torstaita putkeen olen saanut mennä tällä hurmaavalla rouvalla. Ponijako tuntui pari viikkoa sitten niin oudolta sillä tämä hevonen on toimittanut mun ratsun virkaa viimeksi yli kaksi, lähes kolme, vuotta sitten kun ponit olivat juuri muuttaneet Viikkiin. Ekana torstaina kun Ramonalla menin  pystyin näkemään, ja tuntemaan, mun oman kehittymisen tulokset. 



8.1.
Tunnin aiheena oli kolmikaarinen. Meillä oli uusi opettaja joka antoi mulle hyviä neuvoja miten Ramona, alias Pötikkä, toimii. Ramonahan on, kuten monet jotka ovat sillä ratsastaneet tietävät, aika jäykkä ja vähän "tönkkö". Joten sain koko ajan miettiä sitä eteenpäin menemistä, kun tarpeeksi oli vauhtia niin Ramona oli tosi kevyt edestä ja liikkui jopa ihan hyvin. Laukoissa oli ylläpitäminen todella hankalaa, mutta nostot menivät hyvin. 







15.1
  Viime torstain tunnilla työskenneltiin paljon ympyröillä ja lopputunnista ratsastettiin voltteja. Ympyrätyöskentely oli Ramonan kanssa tosi antoisaa ja rouva tuntui tosi hyvältä. Pienennettiin ja suurennettiin ympyröitä ja vaihdeltiin asetuksen suuntaa. Tällä tunnilla olin alusta asti tarkka että heppa liikku kunnolla eteen. Laukan ylläpitäminen tuotti jälleen vähän hankaluuksia ja rouva heitteli pariin otteeseen peräpäätään kun muistutin vähän raipalla että nyt laukataan. Voltit menivät ihan kohtalaisesti mutta lopputunnista Pötikkä rupesi vähän väsymään ja ehkä munkin keskittyminen herpaantui välillä. Mutta tuo tunti oli silti tosi kiva!

PS. Vitsi kun tiedän että mulla on jossain pari kuvaa kun silloin vuosia sitten menin Pötikällä mutta en yhtään tiedä missä ne ovat. Joten jos satun löytämään ne niin lisään ne tänne myöhemmin.


2 kommenttia:

  1. Samalla kun katoin edellisen postauksen videon niin tuli huomattua et yllättävän monta kimoa ponia /hevosta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo Viikissä on aika jännän paljon kimoja mutta onhan ne aika kivoja :D

      Poista